Pagrindinis » Įrašai » Darbo pokalbis: 9 būdai padaryti puikų pirmąjį įspūdį
01
Vas

Darbo pokalbis: 9 būdai padaryti puikų pirmąjį įspūdį

Pati svarbiausia darbo pokalbio dalis yra pradžia. Jūs įeinate į biurą, pasisveikinate, nusivelkate paltą, atsisėdate, pradedate atsakinėti į pirmąjį klausimą ir… žmogus atliekantis interviu jau turi susidaręs apie jus nuomonę. Dažniausiai užtenka vos minutės, kad mintyse nuspręstum ar kandidatas yra tinkamas. Pagal ką tai sprendžiama?

Šiame straipsnyje rasite 9 esminius patarimus, kurie padės padaryti gerą pirmąjį įspūdį darbo pokalbio metu.
Patarimai ne iš piršto laužti, o sudėlioti pagal realią lietuvišką patirtį. Pradėkime.

1. Atvykite laiku
Atrodo toks savaime suprantamas dalykas, bet dauguma kandidatų į biurą suplukę įlekia “lygiai lygiai” arba šiek tiek vėluoja. Pasitaiko, kad kandidatai atvyksta gerokai per anksti, pavyzdžiui, prieš dvidešimt minučių. Pati geriausia strategija yra atvykti apytiksliai prieš 5 minutes. Jei atvykote anksčiau – puiku, turėsite galimybę pavaikščioti aplink pastatą arba jo viduje ir taip nurimti, apsiprasti su aplinka. Jei jaučiate, kad vėluosite – būtinai paskambinkite ir informuokite apie situaciją. Itin dažnai tenka susidurti su tokia situacija – kandidatas vėluoja, skambina lygiai lygiai sutartą valandą, kad štai jau sukinėjasi ir ieško vietos pastatyti automobiliui ir tuoj ateis. Geriausia paskambinti iš anksto. Sutartu laiku jau turi prasidėti pokalbis.
Būkite atsakingi ir prieš susitikimą pasidomėkite, kurioje vietoje yra pastatas, kur statomi automobiliai, kur įėjimas ir pan. Tuomet nereikės blaškytis ir patirti bereikalingo streso.

2. Pasirūpinkite tinkama apranga ir asmenine higiena
Jūsų išvaizda stipriai nulemia pirmąjį įspūdį. Ryškūs, spalvingi, labiau laisvalaikiui tinkami rūbai, tinkami tik tuo atveju, jei pretenduojate į kūrybingą poziciją pvz. grafikos dizainerio, marketingo specialisto jaunatviškame startuolyje ir pan. Visais kitais atvejais puikiai tinka paprasti klasikiniai rūbai.
Merginoms ir moterims verta vengti trumpų suknelių, pernelyg aptemptų rūbų ir iškirpčių, ryškaus makiažo, blizgių / masyvių papuošalų. Visa tai nukreipia dėmesį nuo esmės – juk jūsų tikslas yra parodyti savo patirtį bei gražiąją asmenybės pusę. Ryškūs akcentai aprangoje, dideli aksesuarai bei įmantrios šukuosenos labai blaško dėmesį. Lygiai taip pat dėmesį blaško aitrūs kvapai (prakaito, kvepalų, cigarečių), tad kvepėkite švara, apsirenkite švariais, išlygintais rūbais, pasirūpinkite rankų oda ir nagais (galioja tiek moterims, tiek vyrams), įsitikinkite, ar jūsų batai švarūs.
Su savimi galite turėti rinkinėlį „ekstra“ atvejui – batų tepalas, šukos, drėgnos servetėlės, vandens buteliukas, balzamas lūpoms ir rankoms.

3. Pasisveikinkite su administratore
Atvykus į sutartą vietą elkitės mandagiai. Būtinai sveikinkitės su administratore bei kitais patalpoje esančiais darbuotojais. Kitaip tariant – elkitės maloniai. Nors šie žmonės (galbūt) darbo pokalbyje nedalyvaus, galbūt jie bus Jūsų kolegos ar biuro kaimynai. Ką tai reiškia? O gi tai, kad po darbo pokalbio darbdavys / personalų atrankų specialistas gali paklausti jus mačiusių žmonių, kokia pirminė nuomonė jus išvydus.

4. Išjunkite telefono garsą 
Dar prieš įeinant į reikiamas patalpas būtinai išjunkite telefono garsą bei vibruojantį rėžimą. Telefoną paslėpkite rankinėje ar kur kitur. Jokiu būdu nedėkite telefono ant stalo ir nepradėkite garso išjunginėti pokalbio pradžioje. Pasirūpinkite tuo iš anksto.

5. Parepetuokite
Vieną dieną prieš pokalbį būtinai parepetuokite. Internete yra daugybė dažniausiai pasitaikančių klausimų sąrašų, kuriais galite pasinaudoti visiškai nemokamai. Verta gerai įsigilinti į darbo skelbimą ir pamąstyti, kuo jis patraukė dėmesį, kodėl sudomino ši įmonė, kaip pagrįsite, kad atitinkate reikalavimus ir pan. Repetuodami kalbėkite garsiai, galite net nusifilmuoti arba pabandyti įrašyti savo balsą į diktofoną/ telefoną. Tai suteiks drąsos ir pasitikėjimo savimi, tad darbo pokalbio metu nereikės improvizuoti.

6. Atkreipkite dėmesį į savo kūno kalbą
Turbūt jau žinote, kad būtent kūno kalba daro didžiausią įtaką bendraujant su žmogumi. Kiek mažesnę įtaką daro balsas, o pačią mažiausią – žodžiai. Tai jokiu būdu nereiškia, kad galite šnekėti bet ką, kas yra ant liežuvio galo. Turėkite galvoje, kad Jūsų kūnas kalba iškalbingiau nei tūkstantis žodžių, tad jei jis nepatvirtins to, ką šnekate, jumis niekas netikės. Kaip manote, kodėl žmonės “įsimyli” tam tikrus aktorius ar dainininkus? Taip yra todėl, kad šie žmonės tiki savo role, jie ją išgyvena visu šimtu procentu ir daro tai nuoširdžiai. Taip yra ir darbo pokalbyje. Kuomet kandidatas ateina nuoširdžiai susidomėjęs pozicija yra savimi, paprastai jis žiūri į akis, šypsosi, tokio žmogaus pečiai ir nugaros juosta atpalaiduota. Susidomėjimą atskleidžia smalsus atviras žvilgsnis, palinkimas link pašnekovo. Tokiu kandidatu vienareikšmiškai tiki ir gėriesi.
Trumpai tariant, nuo pat įėjimo į patalpas jums padės šypsena, atviras žvilgsnis, atpalaiduoti pečiai ir nugara, lengvas gestikuliavimas.

7. Lukterėkite, kol jums pasiūlys prisėsti / pasikabinti paltą
Užėjus į patalpas, lukterėkite, kol jums pasiūlys, pasakys, kur pasikabinti paltą, pasidėti rankinę ar kitus daiktus. Lygiai taip pat jums turėtų pasiūlyti prisėsti. Jei to ilgokai nepasiūlo – galite paklausti, kur pasikabinti viršutinius rūbus ir / ar prisėsti.

8. Atkreipkite dėmesį į tai kaip spaudžiate ranką
Pagal rankos paspaudimą galima gana daug pasakyti apie žmogų. Ranką spauskite vidutiniškai tvirtai, bet ne per agresyviai. Lygiai taip pat verta atkreipti dėmesį, ar nepaduodate rankos it princesė laukianti bučinio. Jei dvejojate, ar jūsų paspaudimas tinkamas, pasipraktikuokite su bičiuliu.
P.S. Įsitikinkite, kad jūsų delnai nėra suprakaitavę, tai nuteikia ypač nemaloniai. Ši problema dažnokai ištinka šiltuoju sezonu. Na, o ranką ištiesti turėtų vietos šeimininkas t.y. darbdavys / atrankų specialistas.

9. Numeskite jauką
Kiekvienas darbdavys nori dėmesio ir “meilės”, visi iki vieno nori entuziastingų, darbu suinteresuotų žmonių, tad pasitaikius momentui galite pagirti gražias patalpas, malonią administratorę ar trumpai užsiminti, kad “Labai laukiau susitikimo, džiaugiuosi turėdamas galimybę su jumis pasišnekėti“. Nemeluokite ir negražbyliaukite, jei taip nemanote, bet jei jaučiate, kad yra būtent taip – nuoširdžiai pasakykite.

Šiam kartui patarimų tiek. Iš esmės, pats svarbiausias dalykas darbo pokalbio metu yra nuoširdumas, tikras susidomėjimas įmone ir pozicija į kurią kandidatuojate. Kai tikite savimi ir turite vidinės motyvacijos, spindi jūsų akys, švyti veidas, o kūnas natūraliai signalizuoja susidomėjimą. Netingėkite pasiruošti ir žiūrėkite į tai su didele atsakomybe.

P.S. Nepriimkite šių patarimų, kaip taisyklių. Jomis neskatiname veidmainiauti ir pasirodyti geresniais nei esate. Patarimų tikslas – paanalizuoti save bei savo, galbūt, silpnąsias puses ir tobulėti. Jei norite efektyvių patarimų iš šono, visais atvejais Jums gali patarti profesionalus karjeros konsultantas.

Rasa Borodina | Lektorė – konsultantė

Panašūs įrašai

  • Kaip susikalbėti su konfliktuojančiu klientu? / 1 dalis2018 sausio 22 Kaip susikalbėti su konfliktuojančiu klientu? / 1 dalis (0)
    Niekam ne  paslaptis, kad klientų aptarnavimo, pardavimų ir kitos sritys, kuriose tenka bendrauti su žmonėmis, yra kupinos iššūkių. Iš esmės, draugiškai pašnekėti su klientu gali visi. […]
  • Geru „pardavėju“ – gimstama ar tampama?2017 spalio 11 Geru „pardavėju“ – gimstama ar tampama? (0)
    Pardavimų vadybininko darbas šiandien yra vienas iš populiariausių ir perspektyviausių Lietuvoje. Lyginant su kitomis pareigybėmis, jis tikrai gerai apmokamas. Kone visi vadybininkai gauna […]
  • Frazės, kurias draudžiama sakyti klientui / 1 dalis2018 kovo 20 Frazės, kurias draudžiama sakyti klientui / 1 dalis (0)
    Visai neseniai pateikiau dvejus straipsnius apie tai, kaip susikalbėti su konfliktuojančiais klientais. Pirmąją dalį rasite čia, o antrąją štai čia. Šįkart straipsnis kiek kitoks. Jis […]
  • Kaip susikalbėti su konfliktuojančiu klientu? / 2 dalis2018 kovo 14 Kaip susikalbėti su konfliktuojančiu klientu? / 2 dalis (0)
    Visai neseniai pateikiau pirmąją straipsnio "Kaip susikalbėti su konfliktuojančiu klientu" dalį. Joje pasakojau apie pirmus du žingsnelius, kurie yra būtini norint rasti bendrą kalbą su […]
  • Ką turi žinoti visi dirbantys su sudėtingais klientais?2017 birželio 16 Ką turi žinoti visi dirbantys su sudėtingais klientais? (0)
    Manote, kad Jūsų klientai „sunkumo“ prasme yra nepralenkiami? Jie kuria intrigas ir dramas it profesionaliausi meksikietiškų serialų aktoriai? Rėkia dėl menkiausios smulkmenos it pamatę […]
  • Ar Jūs savo įpročių vergas?2017 balandžio 13 Ar Jūs savo įpročių vergas? (0)
    Kodėl ryte sunku keltis iš lovos, o darbe pirmąsias valandas sunku prisiversti dirbti? Kodėl kolegai pakėlus balsą puolame gintis arba užsisklendžiame? Kodėl penktadieniais neskambiname […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

%d bloggers like this: